فریلنسر

با توسعه و پیشرفت فناوری و اطلاعات در دهه های گذشته، فریلنسینگ (Freelancing) مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. اگر بخواهیم به صورت ساده به سوال فریلنسر چیست پاسخ دهیم، می توانیم بگوییم که فریلنسر به شخصی گفته می شود که به یک سازمان یا شرکتی متعهد نباشد و فعالیت خود را برای سازمان و شرکت های مختلف انجام دهد.

امروزه با گسترش و فرهنگ سازی استفاده از اینترنت، فرصت‌های زیادی برای ایجاد کسب درآمد به صورت دورکاری فراهم شده است. درواقع یکی از خواسته‌های انسان‌های امروزه این است که هر روز مجبور نباشند مسافتی را طی کنند تا به محل کار خود برسند و بیشتر ترجیح می‌دهند که در منزل خودشان بمانند و کار کنند! در این مقاله می‌خواهیم شما را با مفهومی آشنا کنیم که بتوانید در خانه بمانید و به کسب درآمد مشغول شوید! اگر شما نیز قصد دارید با این فرصت شغلی آشنا شوید.

فریلنسر چیست؟

فریلنسر فردی است که بر اساس هر شغل، معمولا برای کار کوتاه مدت به عنوان یک پیمانکار مستقل، درآمد کسب می کند. یک فریلنسر کارمند یک شرکت نیست، بنابراین آنها می توانند کارهای مختلف را به طور همزمان برای افراد یا شرکت های مختلف انجام دهند، مگر اینکه به طور قراردادی متعهد به کار انحصاری تا تکمیل یک پروژه خاص باشند. فریلنسرها بخشی از اقتصاد گیگ محسوب می شوند.

فریلنسر

تعریف فریلنسر – آکادمی دکتر ابراهیم پور

آشنایی با فریلنسرها

فریلنسرها معمولاً به عنوان پیمانکاران مستقل در نظر گرفته می شوند. آنها برای انجام کار برای یک نهاد دیگر به عنوان غیرکارمند قرارداد دارند. فریلنسرها به جای اینکه در یک موقعیت دائمی توسط یک شرکت استخدام شوند، بر اساس هر پروژه یا قرارداد، اغلب برای مشتریان یا شرکت های مختلف کار می کنند. آنها خوداشتغال هستند، یعنی در نظر گرفته می شوند که برای خودشان کار می کنند.

ساعات مشخصی وجود ندارد که شما باید کار کنید تا به عنوان یک فریلنسر در نظر گرفته شوید. برخی از فریلنسرها به صورت تمام وقت آزاد هستند. در همین حال، افراد دیگر ممکن است به عنوان یک شغل فرعی برای کسب درآمد اضافی به کار آزاد مشغول شوند.

به عنوان پیمانکاران مستقل، فریلنسرها معمولاً برای انجام کار به قراردادهای امضا شده نیاز دارند. آنها با یک هزینه از پیش تعیین شده بر اساس زمان، مهارت و تلاش مورد نیاز برای تکمیل کار موافقت خواهند کرد. این ممکن است یک کارمزد ثابت، یک کارمزد ساعتی، یک کارمزد روزانه، یک کارمزد هر پروژه، یا سایر اقدامات مشابه باشد.

مشاغل آزاد و مالیات
خدمات درآمد داخلی (IRS) مشاغل آزاد را به عنوان کارگران خوداشتغال طبقه بندی می کند. برخلاف یک کارمند یک شرکت، یک کارگر خوداشتغال مالیاتش توسط شرکتی که با آن تجارت می کند کسر نمی شود. بنابراین پرداخت مالیات بر درآمد تنها بر عهده فریلنسر است. مالیات های تخمینی باید در اقساط سه ماهه پیش پرداخت شود. یک فریلنسر علاوه بر مالیات بر درآمد مشمول مالیات خوداشتغالی است که توسط IRS تعیین شده است.

فریلنسرها فرم های W-2 را برای اهداف مالیات بر درآمد دریافت نمی کنند. در عوض یک فرم مالیاتی 1099-NEC برای آنها ارسال می شود که معمولاً شامل هیچ گونه کسر مالیاتی نمی شود. یک فریلنسر که در طول یک سال مالیاتی معین به چندین مشتری خدمات ارائه می دهد، از هر یک از آنها فرم های 1099-NEC دریافت می کند.

مالیات بر خوداشتغالی
مالیات تامین اجتماعی با نرخ 6.2% برای کارفرما و 6.2% برای کارمند تعیین می شود. بنابراین، یک کارگر مستقل یا فریلنسر 6.2٪ به اضافه 6.2٪ برای مجموع 12.4٪ مالیات مشمول مالیات می شود زیرا آنها هم کارفرما و هم کارمند در نظر گرفته می شوند. با این حال، محدودیت درآمدی وجود دارد که بیش از آن نمی توان مالیات تامین اجتماعی را اعمال کرد. برای سال 2024، این محدودیت سالانه 168600 دلار است.

IRS. ” مبحث شماره 751، نرخ های تکلیفی تامین اجتماعی و مدیکر.” مالیات بر خوداشتغالی نیز شامل مدیکر می شود. نرخ مالیات مدیکر برای هر کارفرما و کارمند 1.45 درصد و در مجموع 2.9 درصد برای یک کارگر خوداشتغال است. هیچ محدودیتی در میزان دستمزد مشمول مالیات مدیکر وجود ندارد، و اگر شما بالاتر از مقدار معینی درآمد دارید (250000 دلار برای تشکیل پرونده ازدواج مشترک، 125000 دلار برای تشکیل پرونده ازدواج جداگانه و 200000 دلار برای همه مالیات دهندگان دیگر) 0.9٪ مالیات مدیکر اضافی اعمال می شود.

مالیات بر خوداشتغالی برای فریلنسرهایی اعمال می شود که در یک سال مالیاتی 400 دلار یا بیشتر درآمد دارند.

کسر مالیات بر هزینه های تجاری
فریلنسرها ممکن است بتوانند برخی از هزینه های تجاری را از درآمد مشمول مالیات خود کسر کنند و بدین ترتیب میزان مالیاتی را که باید بپردازند کاهش دهند. طبق گزارش IRS، برای واجد شرایط بودن، این هزینه ها باید هزینه های معمولی و ضروری برای عملیات کسب و کار باشد.

یک فریلنسر نمی تواند برای هزینه ای که مربوط به انجام تجارت نیست، کسر مطالبه کند. برخی از نمونه‌هایی از کسرهایی که می‌توان ادعا کرد شامل هزینه‌های دفتر خانه و هزینه‌های سفر برای شغل، پذیرایی از مشتری، و گذراندن دوره‌ها یا دریافت گواهینامه‌هایی است که مستقیماً به حرفه تجاری مربوط می‌شود.

فریلنسر

انواع فریلنسر – آکادمی دکتر ابراهیم پور

مزایا و معایب فریلنسر بودن

از مزایای فریلنسر بودن می توان به آزادی کار از خانه یا سایر محیط های کاری غیر متعارف، برنامه کاری انعطاف پذیر و تعادل بهتر کار و زندگی اشاره کرد. کار آزاد می تواند به نفع کارگرانی باشد که از کار بیکار شده اند و می تواند از بروز بیکاری کلی در یک اقتصاد بکاهد.

معایب شامل عدم اطمینان در مورد درآمد آینده، ثبات شغلی و یافتن مداوم کار جدید و مداوم است. همچنین کمبود مزایای کارفرما، مانند بیمه، برنامه های بازنشستگی، و مرخصی با حقوق وجود دارد. وقتی همه اینها را در نظر بگیرید، فریلنسرها می توانند در نهایت کمتر از حقوق بگیران شاغل درآمد داشته باشند.

انواع فریلنسرها

یک نمونه از یک فریلنسر می‌تواند یک روزنامه‌نگار مستقل باشد که در مورد داستان‌های انتخابی خود گزارش می‌دهد و سپس آثار خود را به بالاترین پیشنهاد می‌فروشد. مثال دیگر یک طراح وب یا یک توسعه دهنده برنامه است که یک بار پروژه را برای یک مشتری انجام می دهد و سپس به مشتری دیگر می رود.

زمینه هایی که فریلنسرها اغلب در آنها کار می کنند عبارتند از:

. طراحی گرافیکی و تصویرسازی
. بازاریابی، رسانه و روابط عمومی
. حمایت مالی مانند تهیه مالیات
. نگارش، ویرایش و تصحیح
. عکاسی و فیلمبرداری
. ورود داده ها
. برنامه نویسی نرم افزار و تست بتا
. طراحی سایت
. فروش
. رانندگی برای سکوهای اشتراکی یا شرکت های تحویل غذا
. کار مراقبت

فریلنسینگ چگونه کار می کند؟

راه اندازی به عنوان یک فریلنسر کمی شبیه راه اندازی کسب و کار خودتان است. در حالی که هر کشوری قوانین و انواع ساختارهای تجاری خود را دارد که برای فریلنسرها در دسترس است، فاکتورهای کلیدی که باید در نظر بگیرید صرف نظر از محل زندگی یا کار شما یکسان است. بنابراین، آیا واقعاً به شغل آزاد علاقه مند هستید؟

پس در اینجا مواردی است که هنگام راه اندازی به عنوان یک فریلنسر باید در نظر بگیرید:
. نوع شخص حقوقی برای کار. برای شروع کار به عنوان یک فریلنسر (یعنی به طور رسمی)، باید کسب و کار خود را در دولت محلی ثبت کنید. به خاطر داشته باشید که نهاد حقوقی انتخابی شما (مثلاً مالکیت انحصاری، شرکت با مسئولیت محدود) بر میزان مالیاتی که باید بپردازید، مسئولیت شخصی شما و مقدار مدارک مورد نیاز شما تأثیر خواهد گذاشت – نه چیزی که باید با بی دقتی کنار گذاشته شود!

. پرداخت مالیات (صورتحساب، هزینه ها، اظهارنامه مالیاتی و غیره). هنگامی که کسب و کار خود را ثبت کردید، از نظر قانونی ملزم به ارائه اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات خواهید بود. قرار دادن یک سیستم فاکتور و ردیابی هزینه قوی از همان روز اول می تواند مانع از فرو رفتن شما در هرج و مرج کامل در پایان سال مالی شود.

. انتخاب بیمه نامه برای فریلنسرها. حتی اگر به صورت آزاد کار می کنید، باید بتوانید از همان امنیت و آرامشی که هنگام کار برای یک شرکت به دست می آورید، لذت ببرید. ارزش آن را دارد که برای محافظت از خود در برابر موارد غیرمنتظره، به فکر پرداخت یک بیمه درمانی خاص، کسب و کار یا درآمد برای فریلنسرها باشید.

. افتتاح حساب تجاری در بسیاری از موارد. فریلنسرها از نظر قانونی ملزم به افتتاح حساب بانکی نیستند، اما اکثر آنها به هر حال این کار را انجام می دهند. توانایی تفکیک امور مالی شخصی و تجاری، مطالبه هزینه ها و محاسبه سود کسب و کار را در پایان سال مالی به میزان قابل توجهی آسان تر می کند.

. ساخت لیست مشتریان. تهیه لیست مشتریان قبل از شروع به کار آزاد راهی عالی برای به دست آوردن کار کافی حتی در زمان های خلوت سال است. به علاوه، همانطور که بسیاری از فریلنسرها گواهی می دهند، هیچ راهی بهتر از دریافت ارجاع مشتری برای تبلیغات خدمات شما وجود ندارد.

. تنظیم قرارداد مستقل خود قرارداد. فریلنسری یک سند قانونی است که شما و مشتریتان باید قبل از شروع هر کاری روی یک پروژه جدید امضا کنید. آنچه ممکن است در ابتدا یک تشریفات خسته کننده به نظر برسد، در واقع بهترین راه برای محافظت از خود در برابر عدم پرداخت، مسئولیت و مشکلات قانونی احتمالی است. الگوهای قراردادهای فریلنسری زیادی به صورت آنلاین در دسترس هستند که می توانید به صورت رایگان دانلود کنید و با کسب و کار خود سازگار شوید.

فریلنسر

اهمیت فریلنسر – آکادمی دکتر ابراهیم پور

مضرات فریلنسر بودن چیست؟

وقتی کارها طبق برنامه پیش نمی رود، فریلنسرها چه می کنند؟ این ما را به چالش های اداره یک تجارت آزاد می رساند. مهم است که در صورت تصمیم به تبدیل شدن به یک فریلنسر، از برخی از موقعیت‌های کمتر مساعدتری که ممکن است با آن‌ها مواجه شوید، آگاه باشید تا بتوانید خود را آماده کنید و اقدامات لازم را انجام دهید تا از هر چیزی که تجربه شغلی شما را تضعیف کند، جلوگیری کنید.

شما تقریباً به تنهایی هستید
هر زمان که با مشتریان مشکل دارید، شکایتی دریافت می‌کنید یا با عدم پرداخت مواجه می‌شوید، هیچ پشتیبانی حقوقی یا منابع انسانی وجود ندارد که بتوانید به آن مراجعه کنید – و حل این مسائل به تنهایی ممکن است گاهی خسته کننده باشد. بهترین راه برای کاهش تاثیر این مسائل، امضای قرارداد فریلنسری قبل از تعامل با مشتری جدید یا دریافت بیمه فریلنسر است. پیوستن به اتحادیه فریلنسرها نیز می تواند راهی عالی برای دسترسی به پشتیبانی خارجی و منابع مفید باشد.

می تواند دنیای تنهایی باشد
اگر همیشه از خانه کار می کنید و تعامل کمی با دنیای بیرون دارید، ممکن است خیلی سریع احساس تنهایی کنید. مردم زمانی که با چالش های تجاری روبرو می شوند سخت ترین زمان را می گذرانند و مجبورند همه مسئولیت ها را به تنهایی به دوش بکشند. برای غلبه بر این احساسات منفی، فریلنسرهای بیشتری به فضاهای کار مشترک در منطقه خود می پیوندند که (معمولاً) قیمت مناسبی دارند، فضای کاری مشترک به فریلنسرها اجازه می دهد از انزوا فرار کنند و زندگی خانگی خود را از زندگی کاری جدا کنند. گروه های شبکه راه دیگری برای فریلنسرها برای ملاقات با افراد همفکر از سطوح مختلف تخصص هستند که فرصتی برای یادگیری، به اشتراک گذاشتن و ایجاد روابط تجاری جدید ارائه می دهد.

پرداخت های نامنظم
مگر اینکه بتوانید درآمد ماهیانه تکراری را تضمین کنید، قفل کردن پرداخت‌های منظم می‌تواند یک چالش باشد. درآمد ماهانه شما کاملاً به میزان کاری که انجام می دهید و همچنین به حسن نیت مشتریان شما بستگی دارد!

درآمد فریلنسری چقدر است؟

درآمد یک فریلنسر کاملاً مهارت به مهارت های تخصصی و های نرم افزاری دارد. هر چه تجربه یک فریلنسر باشد و نمونه کارهای ارزنده تری داشته باشد می توان بیشتر بابت خدمات ارائه شده پرداخت کرد. از طرفی یک فریلنسر باید مهارت های نرمی مانند هنر را نیز داشته باشد تا از آن در تاثیرگذاری بر روی مخاطب استفاده کند. یکی از هنرها و علم های موردنیاز فریلنسر همچنین هنرهای شما را می شناسد تا نتوانند به خوبی پیدا کنند و به خوبی آنها را متقاعد کند از درآمد هم خبری نیست!

فریلنسر

مضرات فریلنسر – آکادمی دکتر ابراهیم پور

خط پایین

فریلنسرها به ازای هر شغل توسط مشتریان خود حقوق می گیرند، معمولاً برای دوره های زمانی کوتاه و تعیین شده یا برای انجام یک کار واحد. آنها کارمند نیستند و این با معایبی همراه است، مانند فقدان مزایای ارائه شده توسط کارفرما مانند بیمه درمانی یا برنامه بازنشستگی. آنها همچنین باید مالیات خوداشتغالی اضافی بپردازند. گفته می‌شود، فریلنسینگ می‌تواند یک ترتیب ایده‌آل برای کسی باشد که از داشتن آزادی در تعیین برنامه خود و کار در جایی که می‌خواهد شکوفا می‌شود.

محمدرضا درویشی (دیجیتال مارکتینگ) وب‌سایت
من محمدرضا درویشی هستم. یک نویسنده که میخاد شما رو با مقاله های بروز در مورد کسب و کار آشنا کنه و هدفم اینه که در کسب و کار خودتون موفق باشید. در کنارتون هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *