شرکت های کوچک و متوسط

شرکت های کوچک و متوسط

SME شرکتی است که دارای کارکنان، درآمد و دارایی های زیر یک آستانه تعیین شده است، اما تعیین آن آستانه می تواند دشوار باشد. کشف کنید که چگونه مناطق مختلف یک SME را تعریف می کنند و چگونه شرکت کوچک یا متوسط ​​شما می تواند به نقاط قوت خود عمل کند.

شرکت‌های کوچک و متوسط ​​(SMEs) بخش عمده‌ای از اقتصاد جهانی را سال به سال تشکیل می‌دهند. با وجود این، دریافت یک تعریف ثابت از چیستی SME ممکن است دشوار باشد. نه تنها این تعریف در بین کشورها تغییر می کند، بلکه در بین صنایع و نهادهای حاکم نیز تغییر می کند. اگر یک کسب و کار در طبقه بندی خود روشن نباشد، تصمیم گیری در مورد استراتژی مناسب برای موفقیت غیرممکن است.

بیشتر تعاریف شرکت های کوچک و متوسط ​​از تعداد کارکنان یک شرکت ناشی می شود. چه 50 کارمند یا 500 کارمند داشته باشید، آنچه مهم است ایجاد یک استراتژی بر اساس اندازه فعلی و پتانسیل رشد شماست. این به معنای شناسایی راه‌حل‌هایی است که بهترین ارزش را ارائه می‌کنند، یک تجربه کارمند مقیاس‌پذیر را ارائه می‌کنند و شرکای مناسب را انتخاب می‌کنند تا شما را از یک کسب‌وکار خرد به حضور جهانی برسانند.

SME مخفف چیست؟

SME مخفف شرکت های کوچک و متوسط ​​است که اغلب به جای SMB، کسب و کارهای کوچک تا متوسط ​​یا کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​استفاده می شود. SMEها کسب و کارهایی هستند که تقریباً 500 کارمند دارند، اگرچه این آستانه بین مناطق و صنایع متفاوت است. سایر عوامل نیز می توانند بر طبقه بندی یک SME تأثیر بگذارند، مانند درآمد سالانه و دارایی های نگهداری شده.

شرکت‌های کوچک و متوسط

شرکت‌های کوچک و متوسط چیست؟ – آکادمی دکتر ابراهیم پور

چرا مهم است که یک کسب و کار یک SME باشد؟

طبق آمار SBA، 33،185،550 کسب و کار کوچک در ایالات متحده وجود دارد که 99.9٪ از مشاغل آمریکایی را تشکیل می دهند. به طور مشابه، در بریتانیا SMEها نیز 99.9 درصد از جمعیت تجاری را در سال 2023 تشکیل می دادند که در مجموع به 5.5 میلیون SME می رسید. و در چین، شرکت های کوچک و متوسط ​​60 درصد از کل تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهند و 50 درصد از درآمد مالیاتی کشور را تشکیل می دهند. SME ها فقط پربار نیستند؛ آنها برای حیات بازار جهانی حیاتی هستند.

بسیاری از شرکت های کوچک و متوسط ​​که می خواهند رشد تصاعدی را هدف قرار دهند، به دنبال تقلید از مشاغل بزرگ هستند. با این حال، اغلب ممکن است یک اشتباه باشد. یک کسب و کار با کمتر از 250 کارمند مانند یک شرکت سازمانی عمل نمی کند (و نباید). تسطیح زمین بازی بین یک شرکت کوچک و متوسط ​​و یک شرکت بزرگتر مستلزم بازی با نقاط قوت شما است نه آنها.

پس از تأیید اینکه کسب و کار شما واجد شرایط یک شرکت کوچک و متوسط ​​است، گام بعدی باید بر اساس مقیاس موجود خود، استراتژی‌گذاری باشد. شرکت‌های کوچک و متوسط ​​از چندین عامل سود می‌برند که یک شرکت بزرگ‌تر نمی‌تواند از آنها استفاده کند:

. انعطاف پذیری: جای تعجب نیست که شرکت های کوچک و متوسط ​​بسیار چابک تر از کسب و کارهای سازمانی بزرگ هستند. SME ها نه تنها می توانند برای هدف قرار دادن روندهای بازارهای نوظهور حرکت کنند، بلکه می توانند با پشته فناوری خود انعطاف پذیرتر باشند. در جایی که شرکت‌ها ممکن است با فناوری‌های قدیمی تثبیت شوند، SMEها می‌توانند مدل‌های کاری جدید را با سهولت بیشتری بپذیرند.

. نوآوری: در جایی که شرکت های بزرگ تمایل دارند محصولات موجود را تکرار کنند، SME ها اغلب محصولات و خدمات جدید را توسعه می دهند. اما این حوزه برای نوآوری نباید تنها در پیشنهادات SME به مشتریان منعکس شود. شرکت‌های کوچک و متوسط ​​باید در خط مقدم نوآوری داخلی قرار داشته باشند، خواه اتصال و ساده‌سازی سیلوهای داده، استفاده از هوش مصنوعی، یا توانمندسازی کارکنان با گزینه‌های سلف‌سرویس باشد.

. تامین مالی و پشتیبانی: یکی از معایب عمده شرکت های کوچک و متوسط ​​در مقایسه با رقبای بزرگتر، دسترسی آنها به منابع مالی است. خوشبختانه، همانطور که در بالا ذکر شد، بسیاری از دولت ها در سراسر جهان ابتکاراتی برای حمایت از SME ها دارند. استفاده از این ابتکارات دلیل عمده ای برای طبقه بندی رسمی به عنوان SME است.

چگونه می توان رشد بلندمدت را به عنوان یک SME ارتقا داد

در سال 2023، شرکت های کوچک و متوسط ​​61.7 میلیون آمریکایی را استخدام کرده اند که 46.4 درصد از کل نیروی کار بخش خصوصی را تشکیل می دهد. در مواجهه با چنین مخالفت های شدیدی، شرکت های کوچک و متوسط ​​باید از هر مزیت رقابتی که می توانند به دست آورند استفاده کنند. این بدان معنی است که راه حل های آزمایش شده و آزمایش شده را انتخاب کنید و با شرکای قابل اعتماد با سابقه کار ثابت کار کنید.

انتخاب فروشنده مناسب برای کسب‌وکارتان به معنای یافتن راه‌حل‌هایی است که برای هر کسب‌وکاری، کوچک یا بزرگ، کارآمد باشد. این بدان معنی است که باید به اندازه کافی بصری باشد تا یک تیم کوچکتر با آن کار کند و ویژگی های پیشرفته مورد نیاز یک شرکت بزرگتر را داشته باشد. به این ترتیب، گسترش در هر مرحله از توسعه شرکت شما آسان است.

در روز کاری، ما ارزش فوق‌العاده‌ای را که شرکت‌های کوچک و متوسط ​​برای اقتصاد جهانی به ارمغان می‌آورند و بهترین عملکرد آنها را درک می‌کنیم. در واقع، شرکت های کوچک و متوسط ​​نقش مهمی در کسب و کار ما دارند و بیش از 75 درصد از مشتریان ما را تشکیل می دهند. به این دلیل که روز کاری به اندازه کافی منعطف است تا نیازها، سطوح خدمات و نتایج مطلوب تجاری یک شرکت با 1000 کارمند یا شرکتی با 10000 کارمند را برآورده کند.

نقش شرکت های کوچک و متوسط ​​در اقتصاد چیست؟

هر چند کوچک، SME ها نقش مهمی در اقتصاد ایفا می کنند. تعداد آنها از شرکت های بزرگ بیشتر است، تعداد زیادی از افراد را استخدام می کنند و به طور کلی ماهیت کارآفرینی دارند و به شکل گیری نوآوری کمک می کنند.

شرکت‌های کوچک و متوسط ​​می‌توانند تقریباً در هر صنعتی وجود داشته باشند، اما به احتمال زیاد در صنایعی که به کارکنان کمتر و سرمایه‌گذاری اولیه کمتری نیاز دارند، ساکن هستند. انواع متداول SME ها شامل شرکت های حقوقی، مطب های دندانپزشکی، رستوران ها و بارها می شود.

شرکت‌های کوچک و متوسط ​​از شرکت‌های بزرگ و چند ملیتی جدا می‌شوند، زیرا اساساً متفاوت عمل می‌کنند. شرکت‌های بزرگ و پیچیده ممکن است به سیستم‌های برنامه‌ریزی منابع سازمانی پیشرفته (ERP) – برای حسابداری، مدیریت زنجیره تامین و گزارش‌های مالی، و اتصال بین دفاتر در سراسر جهان – یا فرآیندهای سازمانی عمیق‌تر نیاز داشته باشند.

شرکت‌های کوچک و متوسط

انواع شرکت‌های کوچک و متوسط – آکادمی دکتر ابراهیم پور

شرکت های کوچک و متوسط ​​(SMEs) در سراسر جهان

شرکت های کوچک و متوسط ​​در ایالات متحده
در ایالات متحده، اداره تجارت کوچک (SBA) یک کسب و کار کوچک را بر اساس ساختار مالکیت، تعداد کارکنان، درآمد و صنعت طبقه بندی می کند. اداره تجارت کوچک ایالات متحده “استانداردهای اندازه.” به عنوان مثال، در تولید، یک SME شرکتی با 500 کارمند یا کمتر است. در مقابل، مشاغلی که سنگ معدن مس و نیکل استخراج می کنند می توانند تا 1400 کارمند داشته باشند و همچنان به عنوان SME شناخته شوند. ایالات متحده به طور مشخص شرکت هایی با کمتر از 10 کارمند را به عنوان مشاغل خرد طبقه بندی می کند.

وقتی صحبت از گزارش مالیاتی می شود، خدمات درآمد داخلی (IRS) مشاغل را به SME دسته بندی نمی کند. در عوض، کسب‌وکارهای کوچک و افراد خوداشتغال را به یک گروه و کسب‌وکارهای متوسط ​​تا بزرگ را به گروهی دیگر تفکیک می‌کند. IRS مشاغل کوچک را به عنوان شرکت هایی با دارایی 10 میلیون دلار یا کمتر و مشاغل بزرگ را به عنوان شرکت هایی با دارایی بیش از 10 میلیون دلار طبقه بندی می کند.

دفتر وکالت SBA تقریباً 33.2 میلیون کسب و کار کوچک در ایالات متحده را تا مارس 2023 گزارش کرده است. از این تعداد، 82 درصد هیچ کارمندی نداشته اند. در اقتصاد ایالات متحده، کسب و کارهای کوچک 99.9 درصد از کل شرکت ها، 99.7 درصد از کل شرکت هایی با کارمندان حقوق بگیر و 97.3 درصد از صادرکنندگان را تشکیل می دهند.

شرکت های کوچک و متوسط ​​در کانادا
دولت کانادا آمار صنعت کانادا را صادر می کند که هر نوع کسب و کار را بر اساس تعداد کارمندان آن تعریف می کند.
. کسب و کارهای خرد 1 تا 4 کارمند دارند.
. کسب و کارهای کوچک 5 تا 99 کارمند دارند.
. مشاغل متوسط ​​100 تا 499 کارمند دارند.
. کسب و کارهای بزرگ بیش از 500 کارمند دارند.

در سال 2023، مشاغل با کمتر از 100 کارمند، 97.9٪ از کل مشاغل کارفرما در کانادا را تشکیل می دادند. کسب و کارهای کوچک و خرد 10.9 میلیون نفر – بیش از 62٪ از کل نیروی کار شاغل را استخدام کردند.

شرکت های کوچک و متوسط ​​در اتحادیه اروپا (EU)
اتحادیه اروپا (EU) تعاریفی از آنچه که یک شرکت کوچک را تشکیل می دهد نیز ارائه می دهد. شرکت‌های کوچک به شرکت‌هایی گفته می‌شود که کمتر از 50 کارمند دارند و شرکت‌های متوسط ​​به شرکت‌هایی گفته می‌شوند که کمتر از 250 کارمند دارند. علاوه بر شرکت های کوچک و متوسط، شرکت های خرد نیز وجود دارند که حداکثر 10 کارمند را استخدام می کنند.

همانطور که در سایر کشورها وجود دارد، شرکت های کوچک و متوسط ​​99 درصد از کل مشاغل در اتحادیه اروپا را تشکیل می دهند. شرکت های کوچک و متوسط ​​حدود 100 میلیون نفر را استخدام می کنند و بیش از نیمی از تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا را تولید می کنند.

شرکت های کوچک و متوسط ​​در چین
سیستم چینی برای طبقه بندی اندازه شرکت های چینی پیچیده است. به طور کلی، شرکت ها بر اساس درآمد عملیاتی، تعداد کارکنان یا کل دارایی ها تعریف می شوند. مثال‌های زیر این طبقه‌بندی‌ها را برجسته می‌کنند:

. شرکت های خرده فروشی چینی اگر 10 تا 49 کارمند داشته باشند و درآمد عملیاتی سالانه آنها حداقل 1 میلیون دلار باشد، کوچک تا متوسط ​​هستند.
. توسعه دهندگان املاک و مستغلات چینی اگر درآمد عملیاتی سالانه 1 تا 10 میلیون دلار و مجموع دارایی های 20 تا 50 میلیون دلاری داشته باشند، کوچک تا متوسط ​​هستند.
. شرکت های کشاورزی چینی اگر درآمد عملیاتی سالانه آنها 0.5 تا 5 میلیون دلار باشد، کوچک تا متوسط ​​هستند.

بر اساس برنامه پنج ساله 2021 تا 2025، چین قصد دارد در شرکت های کوچک و متوسط ​​خود سرمایه گذاری زیادی کند. به گفته وزارت صنعت و فناوری اطلاعات، انتظار می‌رود این کشور در این مدت 1 میلیون SME و 100,000 SME را پرورش دهد که دارای نوآوری هستند.

SMEها در کشورهای در حال توسعه
در کشورهای در حال توسعه مانند کنیا و هند، شرکت های کوچک و متوسط ​​با نام اختصاری MSME، مخفف شرکت های کوچک، کوچک و متوسط ​​به کار می روند. صرف نظر از معیارها، کشورها در تفکیک مشاغل بر اساس اندازه یا ساختار مشترک هستند.

بسیاری از مردم در اقتصادهای نوظهور در شرکت های کوچک و متوسط ​​کار پیدا می کنند. بر اساس گزارش سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OCED)، شرکت‌های کوچک و متوسط ​​تقریباً 50 درصد از کل اشتغال و 40 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشورها را تشکیل می‌دهند.

بانک جهانی تخمین می‌زند که اکثر مشاغل رسمی در بازارهای نوظهور (هفت شغل از هر 10 شغل) توسط شرکت‌های کوچک و متوسط ​​ایجاد می‌شوند. با این حال، این مشاغل کوچک اغلب در مقایسه با همتایان کشورهای توسعه یافته خود با چالش های مالی بیشتری روبرو هستند. بانک جهانی تخمین می زند که شرکت های کوچک و متوسط ​​در کشورهای در حال توسعه سالانه بیش از 5 تریلیون دلار نیازهای مالی برآورده نشده دارند.

اهمیت شرکت های کوچک و متوسط ​​(SMEs)

تعداد زیادی از داده ها تأثیر اقتصادی عظیمی را که SMEها بر اقتصاد یک کشور می گذارند نشان می دهد. مخصوصاً در ایالات متحده، شرکت‌های کوچک و متوسط ​​با کمک به روش‌های مختلف، نقشی حیاتی در موفقیت اقتصاد کشور ایفا می‌کنند:

. کسب و کارهای کوچک بیش از 99 درصد از کل شرکت ها در ایالات متحده را تشکیل می دهند.
. کسب و کارهای کوچک 43.5 درصد از کل تولید ناخالص داخلی ایالات متحده را تشکیل می دهند.
. کسب و کارهای کوچک 39.4 درصد از کل حقوق و دستمزد خصوصی ایالات متحده را پرداخت می کنند.
. کسب و کارهای کوچک 62.7 درصد از مشاغل جدید ایالات متحده را از سال 1995 تا 2021 ایجاد کردند.

کسب‌وکارهای کوچک نیز نسبت به شرکت‌های بزرگ‌تر دارای مزایای متمایز هستند:

. SME ها اغلب می توانند انعطاف پذیرتر عمل کنند. شرکت‌های بزرگ با فرآیندهای گسترده‌تر که کارکنان بیشتری را تحت تأثیر قرار می‌دهند، ممکن است به سختی عمل کنند.
. شرکت های کوچک و متوسط ​​اغلب حس قوی تری از جامعه به دست می آورند. شعارهایی مانند “فروشگاه محلی” در جهت حمایت از SMEهایی هستند که در سراسر کشور شعبه ندارند.
. شرکت های کوچک و متوسط ​​تمایل بیشتری به حمایت مالی از جامعه خود دارند. به جای جمع‌آوری درآمد و سرمایه‌گذاری آن در یک فروشگاه جدید در سراسر کشور، شرکت‌های کوچک و متوسط ​​به احتمال زیاد محلی باقی می‌مانند، کسب‌وکارهای محلی را حفظ می‌کنند، دلارهای مالیاتی محلی را کمک می‌کنند و از تامین‌کنندگان نزدیک خرید می‌کنند.
. شرکت های کوچک و متوسط ​​ممکن است با تاریخچه ای غنی عجین شده باشند. شرکت های بزرگتر و پیچیده ممکن است سابقه طولانی نیز داشته باشند (به خصوص اگر از نظر مالی موفق بوده باشند). با این حال، شرکت‌های کوچک و متوسط ​​احتمالاً سنت‌های خانوادگی را حمل می‌کنند، نحوه انجام کارها توسط نسل‌ها را حفظ می‌کنند و کسب‌وکار خانوادگی را منتقل می‌کنند.
. SME ها ممکن است تمرکز محدودتر و مستقیم تری نسبت به کسب و کارهای بزرگ داشته باشند. به عنوان مثال به اپل فکر کنید. توسعه آیفون، آیپد، مک، ساعت اپل، لوازم جانبی و سرویس‌های پخش مستلزم پشتیبانی کارکنان از هر یک از این بخش‌ها است. با این حال، یک شرکت کوچک و متوسط ​​با کارکنان محدود باید دامنه آنچه را که ارائه می دهد محدود کند. به جای تلاش برای حضور گسترده در بازار، SME های موفق اغلب عمیقاً خود را در بازار هدف کوچکتر ادغام می کنند.

شرکت‌های کوچک و متوسط

اهمیت شرکت‌های کوچک و متوسط – آکادمی دکتر ابراهیم پور

چه مشوق هایی برای SME ها وجود دارد؟

شرکت‌های کوچک و متوسط ​​ایالات متحده می‌توانند به برنامه‌های آموزشی و کمک مربیگری از اداره کسب‌وکار کوچک دسترسی پیدا کنند. این بینش ها برای کمک به مالکان برای رشد و بقای کسب و کارشان و همچنین هدف قرار دادن مناطق پرخطر و افزایش رعایت مالیات است.

مشوق های دولتی
زندگی به عنوان یک شرکت کوچک و متوسط ​​همیشه آسان نیست. این کسب‌وکارها معمولاً برای جذب سرمایه برای تأمین مالی تلاش‌های خود تلاش می‌کنند و اغلب در پرداخت مالیات و انجام تعهدات مربوط به مقررات با مشکل مواجه هستند. دولت‌ها اهمیت شرکت‌های کوچک و متوسط ​​برای اقتصادشان را درک می‌کنند و به طور منظم مشوق‌هایی از جمله رفتار مالیاتی مطلوب و دسترسی بهتر به وام‌ها را برای کمک به حفظ شرکت‌های کوچک و متوسط ​​ارائه می‌کنند. انواع وام عبارتند از:

. 7(الف) وام هایی که بخش هایی از کل مبلغ را تضمین می کند، نرخ بهره سقفی و کارمزد را محدود می کند
. 504 وام که تامین مالی با نرخ ثابت را برای مدت طولانی تری برای خرید یا تعمیر دارایی هایی مانند املاک یا تجهیزات ارائه می دهد.
. وام های خرد تا سقف 50000 دلار برای کمک به یک SME برای شروع یا گسترش

شرکت های سرمایه گذاری مشاغل کوچک (SBIC)
اداره کسب و کار کوچک همچنین به شرکت های سرمایه گذاری کسب و کارهای کوچک خاص (SBIC) کمک مالی می کند. سپس این SBIC ها می توانند از تخصص خود برای سرمایه گذاری وجوه خصوصی در مشاغل کوچک استفاده کنند. SBIC ها می توانند بدهی، سهام یا ترکیبی از هر دو را سرمایه گذاری کنند. برای جلب توجه SBIC برای تامین مالی، یک کسب و کار باید حداقل شرایط جهانی زیر را برآورده کند:

. کسب و کار باید یک تجارت ایالات متحده باشد. حداقل 51 درصد از کارکنان و دارایی های شرکت باید در ایالات متحده باشند.
. کسب و کار باید با تعریف کسب و کار کوچک مطابقت داشته باشد. این صلاحیت به استانداردهای اندازه گیری SBA اشاره دارد.
. کسب و کار باید در یک صنعت تایید شده ساکن باشد. صنایع خاصی از جمله زمین های کشاورزی، املاک و مستغلات و تامین مالی از دریافت بودجه مستثنی هستند.

محمدرضا درویشی (دیجیتال مارکتینگ) وب‌سایت
من محمدرضا درویشی هستم. یک نویسنده که میخاد شما رو با مقاله های بروز در مورد کسب و کار آشنا کنه و هدفم اینه که در کسب و کار خودتون موفق باشید. در کنارتون هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *