بازاریابی درونگرا

بازاریابی درونگرا

آیا می خواهید بفهمید بازاریابی درونگرا چیست؟ به یک آهنربا فکر کنید. وقتی ردیف می‌شود، یک سر دارد که به داخل می‌کشد و یکی از آن دور می‌شود. بازاریابی درونگرا مانند یک هدف است، زیرا یک استراتژی است که برای جذب مشتریان و جذب یکپارچه آنها طراحی شده است. در حالی که سایر تاکتیک‌های بازاریابی گاهی اوقات می‌توانند مانند پایان دفعی عمل کنند، با رویکردهای سنگینی که افراد را از خود دور می‌کند، بازاریابی درون‌گرا می‌خواهد ارتباطات قوی برقرار کند. این مقاله بیشتر در مورد اینکه بازاریابی درونگرا چیست و چگونه به ایجاد وفاداری مشتری کمک می کند توضیح می دهد.

بازاریابی درونگرا

بازاریابی درونگرا – آکادمی دکتر ابراهیم پور

بازاریابی درونگرا چیست؟

بازاریابی درونگرا یک روش بازاریابی دیجیتال است که به شما کمک می کند تا با ایجاد محتوای مفید و تجربیاتی که با مخاطبان طنین انداز می شود، مشتریان را به سمت کسب و کار خود جذب کنید. ایجاد محتوا و به اشتراک گذاری اطلاعات را به عنوان راهی برای دستیابی به مشتریان به جای اتکای صرف به تبلیغات در اولویت قرار می دهد.

این می‌تواند به ایجاد محیطی جذاب برای مشتریان کمک کند، علاوه بر محصولات برند شما، ابزارهای آموزشی، رسانه‌های تعاملی یا فرصت‌های ارتباطی را به آنها بدهد. برای شروع برنامه ریزی یک کمپین بازاریابی ورودی، مهم است که تعیین کنید چه محتوایی را می توانید در هر مرحله از سفر مشتریان خود ارائه دهید. استفاده از نقشه سفر مشتری می تواند برای تشریح نقاط تماس تجربه خریداران، از آگاهی گرفته تا اقدامات و حمایت پس از خرید، مفید باشد.

تشریح تقویم محتوای برند شما و برنامه های تبلیغاتی به سازماندهی استراتژی بازاریابی ورودی شما نیز کمک می کند. این برای اندازه گیری معیارهای موفقیت کمپین شما در طول زمان اجرا و پس از آن بسیار مهم خواهد بود. علاوه بر این، می‌تواند به ایجاد خلاقیت در محتوا و استراتژی‌های توزیع شما در کانال‌ها کمک کند. قالب‌های مختلف محتوا یا راه‌های تبلیغ را امتحان کنید تا در مکان‌های مختلف به مشتریان دسترسی پیدا کنید.

اگرچه بازاریابی درونگرا همیشه با تولید سرنخ یا افزایش فروش مستقیم مرتبط نیست، اما می تواند بخش مهمی از استراتژی بازاریابی دیجیتال یک کسب و کار باشد. هدف بازاریابی درونگرا افزایش آگاهی از برند است که اندازه گیری مستقیم آن دشوارتر است اما هنوز هم بسیار مهم است.

چرا بازاریابی درونگرا مهم است؟

بازاریابی درونگرا به نیازهای مشتریان می پردازد. دسته بندی های مختلف بازاریابی، مانند بازاریابی محتوا، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی رسانه های اجتماعی و بازاریابی دیجیتال، همگی می توانند مزایای بالقوه ای را از ادغام استراتژی های بازاریابی ورودی در کمپین ها مشاهده کنند. روش بازاریابی درونگرا کمتر در مورد فروش است و بیشتر در مورد تولید محتوا و ارائه اطلاعات قوی در مورد برند و محصولات شما به مشتریان است.

بازاریابی ورودی می تواند به اطلاع مشتریان در هنگام جستجوی اطلاعات در مورد محصولات کمک کند. در نظرسنجی اخیر آمازون در مورد رفتار مصرف کننده و کشف محصول، بیش از نیمی از پاسخ دهندگان در مورد محصولات آنلاین تحقیق کردند. برندها می توانند با استفاده از بازاریابی درونگرا برای این کار آماده شوند تا اطمینان حاصل کنند که اطلاعات و منابع مورد نیاز مشتریان در وب سایت یا رسانه های اجتماعی آنها موجود است.

مزایای بازاریابی درونگرا چیست؟

مزایای بازاریابی درونگرا با توجه به میزان محتوای با کیفیتی که می توانید به مشتریان خود ارائه دهید تعیین می شود. این می تواند از توضیحات محصول گرفته تا کمپین های تبلیغاتی و محتوای تکمیلی در وب سایت شما باشد. هر محتوای مرتبطی که می‌توانید برای آموزش برند، محصولات، پیام‌ها یا اطلاعات مرتبط به خوانندگان ارائه دهید، می‌تواند در استراتژی بازاریابی ورودی شما گنجانده شود.

اگرچه تخصیص تکنیک های بازاریابی ورودی به معیارهای خاص می تواند دشوار باشد، می توانید یک روش استراتژیک را در نظر بگیرید که شامل تعداد مشتریان بازگشتی است که دارید. تکرار بازدیدکنندگان یا خریدهای تکراری می تواند معیارهای موفقیت در بازاریابی ورودی باشد. انجام نظرسنجی یا مصاحبه با مشتریان شما نیز یک راه عالی برای دریافت بازخورد در مورد نحوه درک برند شما است. مزیت بزرگ تلاش‌های بازاریابی درونگرا این است که می‌توانند به برند شما صدایی بدهند و ارتباط با مشتریان نیز می‌تواند به برند شما کمک کند تا اعتماد و اعتبار کسب کند.

علاوه بر این، محتوای ایجاد شده برای استراتژی بازاریابی ورودی شما می‌تواند بهینه‌سازی موتور جستجوی برند شما (SEO) را نیز بهبود بخشد. با در نظر گرفتن نیازهای مشتریان بالقوه ای که به دنبال محصولات خاصی به صورت آنلاین هستند، می توانید اطمینان حاصل کنید که مثلاً اطلاعات سئو مرتبط در صفحات محصول، رسانه های اجتماعی یا وب سایت شما وجود دارد.

به طور خلاصه، مزایای بازاریابی درونگرا عبارتند از:
. کمک به جذب بازدیدکنندگان مکرر یا تکرار خرید
. تعریف صدای برند شما
. ایجاد اعتماد و اعتبار برند
. بهبود بهینه سازی موتور جستجو (SEO) برند شما

اصول بازاریابی درونگرا

1. مشتریان یا مشتریان – مخاطبین شما بخش مهمی از هر استراتژی بازاریابی ورودی هستند. این موارد شامل مواردی است که در لیست ایمیل یا خبرنامه شما به همراه شرکا یا مشتریان قرار دارند. لیست مخاطبین خود را به روز نگه دارید و تا حد امکان جزئیات بیشتری را برای فعال کردن بخش بندی و شخصی سازی درج کنید.

2. شخصیت‌های خریدار – برای هدایت فعالیت‌های بازاریابی خود، باید شخصیت‌های خریدار بر اساس داده‌ها و بینش‌هایی داشته باشید که بیان می‌کنند مخاطب شما چه کسی است، چه چیزی را دوست دارد و چگونه آنها را هدف قرار دهد. اگر برای توسعه آنها به کمک نیاز دارید از الگوی شخصیت خریدار ما استفاده کنید.

3. سفر خریدار – این سفر مشتری از مرحله آگاهی تا مرحله بررسی و در نهایت به مرحله تصمیم گیری را دنبال می کند. شما باید از تمام مراحل و نقاط تماس در طول سفر خریدار آگاه باشید تا به ایجاد پیام و محتوای مناسب کمک کنید.

4. ایجاد محتوا – اکنون که مخاطبان و سفر خود را می شناسید، می توانید در مورد نوع محتوای ایجاد شده تصمیم بگیرید. به عنوان مثال، در مرحله آگاهی، یک وبلاگ یا ویدیوی آموزنده توجه را به خود جلب می کند در حالی که شخصی در مرحله بازاریابی تصمیم گیری اطلاعات بیشتری مانند یک کاغذ سفید می خواهد. برای دریافت نکات و راهنمایی، نگاهی به وبینار ما در مورد “چگونه محتوای عالی ایجاد کنیم که تضمینی برای جذب مخاطبان شما باشد” بیندازید.

5. اهداف کسب و کار – مهم است که قبل از شروع هر کمپینی اهداف خود را درک کرده و یادداشت کنید. به این ترتیب شما به اهداف تجاری خود دست خواهید یافت و مبنایی برای ارزیابی عملکرد خواهید داشت.

بازاریابی درونگرا

تعریف بازاریابی درونگرا – آکادمی دکتر ابراهیم پور

نمونه هایی از بازاریابی درونگرا

بازاریابی ورودی را می توان در طیف گسترده ای از استراتژی های بازاریابی محتوا یافت. این می تواند شامل محتوای متعلق به برند مانند پست های وبلاگ، وبینارها، اینفوگرافیک ها و خبرنامه ها باشد. همچنین می تواند شامل پوشش خارجی برند یا محصولات شما در سایر نشریات یا وب سایت ها نیز باشد. بازاریابی ایمیلی راهی برای آوردن محتوا مستقیم به صندوق ورودی مشترکین اختصاصی است. در رسانه های اجتماعی، هشتگ های الهام گرفته از برند و UGC نیز وجود دارد. به طور خلاصه، هر نوع محتوایی که نام تجاری یا محصول شما را ذکر کند یا نشان دهد، می تواند به افزایش آگاهی از برند و کمک به تبلیغ برای شما کمک کند.

بازاریابی درونگرا چگونه کار می کند؟

استراتژی‌های بازاریابی درونگرا به شما کمک می‌کند تا به طور موثری برای مخاطبان هدف خود بازاریابی کنید. چرخ فلایویل خود را در حال چرخش نگه دارید و به رشد بهتر تجارت خود کمک کنید.

استراتژی های جذب
استراتژی‌های بازاریابی درونگرا که مخاطبان هدف و شخصیت‌های مشتری شما را جذب می‌کنند با ایجاد و توسعه محتوا مرتبط هستند.

برای دستیابی به مخاطبان خود، با ایجاد و انتشار محتوایی – مانند مقالات وبلاگ، پیشنهادات محتوا و رسانه های اجتماعی – که ارزش ارائه می دهد، شروع کنید. مثال‌ها شامل راهنماهایی در مورد نحوه استفاده از محصولات شما، اطلاعاتی در مورد اینکه چگونه راه‌حل شما می‌تواند چالش‌های آن‌ها را حل کند، توصیه‌های مشتری، و جزئیات مربوط به تبلیغات یا تخفیف‌ها است.

برای جذب مخاطبان خود در سطح عمیق تری از طریق بازاریابی درونگرا، تمام این محتوا را با یک استراتژی سئو بهینه کنید. کلمات کلیدی و عبارات خاص مرتبط با محصولات یا خدمات خود، چالش هایی که برای مشتریان حل می کنید و راه هایی که به مشتریان کمک می کنید را هدف قرار دهید.

این استراتژی سئو به محتوا و اطلاعات شما اجازه می دهد تا زمانی که افراد این اطلاعات را جستجو می کنند، به صورت ارگانیک در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) ظاهر شوند. این افراد مخاطب هدف شما و احتمالاً مشتریان مناسب برای کسب و کار شما هستند.

استراتژی های جذاب
هنگام استفاده از استراتژی‌های ورودی برای جذب مخاطب، مطمئن شوید که به گونه‌ای با سرنخ‌ها و مشتریان ارتباط برقرار می‌کنید و با آنها برخورد می‌کنید که باعث می‌شود آنها بخواهند روابط بلندمدت با شما ایجاد کنند. هنگام استفاده از این استراتژی های تعامل، اطلاعاتی در مورد ارزشی که کسب و کارتان به آنها می دهد تزریق کنید.

استراتژی‌های تعامل خاص ممکن است شامل نحوه رسیدگی و مدیریت تماس‌های فروش ورودی‌تان باشد. بر نحوه برخورد نمایندگان خدمات مشتری با تماس های افراد علاقه مند و مشتریان بالقوه تمرکز کنید. علاوه بر این، مطمئن شوید که همیشه در حال فروش راه حل هستید تا فروش محصول. این اطمینان حاصل می کند که همه معاملات به توافق نامه های سودمند متقابل برای مشتریان و کسب و کار شما ختم می شود – به این معنی که شما ارزشی را برای مشتریان مناسب خود ارائه می دهید.

استراتژی های لذت بخش
استراتژی‌های ورودی که باعث خوشحالی مشتریان می‌شوند، اطمینان حاصل می‌کنند که مشتریان مدت‌ها پس از خرید خوشحال، راضی و مورد حمایت قرار می‌گیرند. این استراتژی ها شامل تبدیل شدن اعضای تیم شما به مشاوران و کارشناسانی است که می توانند در هر زمان به مشتریان کمک کنند.

ترکیب چت ربات ها و نظرسنجی های متفکرانه و به موقع برای کمک، پشتیبانی و درخواست بازخورد، راهی عالی برای خوشحال کردن مشتریان شما است. ربات‌ها و نظرسنجی‌ها باید در نقاط خاصی در طول سفر مشتری به اشتراک گذاشته شوند تا مطمئن شوند مرتبط و ارزشمند هستند.

به عنوان مثال، ربات‌های گفتگو ممکن است به مشتریان فعلی کمک کنند تا تکنیک یا تاکتیک جدیدی را که شما شروع به ارائه آن کرده‌اید تنظیم کنند و می‌خواهند از آن استفاده کنند. علاوه بر این، ممکن است یک نظرسنجی رضایتمندی شش ماه پس از خرید محصول یا خدمات شما توسط مشتریان ارسال شود تا بازخورد آنها را دریافت کند و ایده های بهبود را بررسی کند.

گوش دادن به رسانه‌های اجتماعی یکی دیگر از استراتژی‌های مهم در مورد خوشحال کردن مشتریان است. دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی ممکن است از یکی از نمایه های شما برای ارائه بازخورد، پرسیدن سؤال یا به اشتراک گذاشتن تجربه خود در مورد محصولات یا خدمات شما استفاده کنند. با پاسخ دادن به این تعاملات با اطلاعاتی که به دنبال کنندگان کمک می کند، حمایت می کند و تشویق می کنند، نشان دهید که می شنوید و اهمیت می دهید.

در نهایت، مشخصه یک استراتژی ورودی متمرکز بر خوشحال کردن مشتریان، راهبردی است که در هر شرایطی به مشتریان کمک می کند و از آنها حمایت می کند، چه کسب و کار شما ارزشی از آن کسب کند یا خیر. به یاد داشته باشید، یک مشتری خوشحال به یک طرفدار و مروج برند تبدیل می شود، بنابراین تمام تعاملات بزرگ و کوچک را با دقت انجام دهید.

چه کسی از بازاریابی درونگرا استفاده می کند و چرا؟

چه کسانی از بازاریابی درونگرا استفاده می کنند؟
بازاریابی درونگرا برای همه کسانی است که می خواهند روابط عمیق تر و تعامل بیشتری با مشتریان خود ایجاد کنند. اگر از سوالات متداولی که مخاطبان هدف شما اغلب می پرسند آگاه هستید، محتوای بازاریابی ورودی بهترین راه برای پاسخ به آنها است.

همه کسانی که می توانند از ورودی استفاده کنند، باید.
قبل از توسعه یک استراتژی بازاریابی درونگرا، مهم است که بدانید بازاریابی درونگرا به میزبانی و به روز رسانی یک کتابخانه زنده از محتوای آموزنده و جالب نیاز دارد. این را می توان در مقیاس بزرگ یا کوچک انجام داد، اما در هر صورت، شما باید این توانایی را داشته باشید که زمان و منابعی را برای حمایت از محتوای بازاریابی درونگرا خود اختصاص دهید و آن را به بهترین شکل ممکن برای مخاطبان خود بسازید.

مخصوصاً برای مشاغل کوچک عالی است.
بازاریابی ورودی نسبتاً ارزان است، و از آنجایی که یک کتابخانه زنده از محتوای مارک ایجاد می کند، ROI عالی دارد. کسب و کارهای کوچک با بودجه کم می توانند از این موضوع به نفع خود استفاده کنند. با کمی تلاش، کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند با محتوای بازاریابی ورودی که به سؤالات پاسخ می‌دهد و مشکلات گروه‌های مشتریان کلیدی شما را حل می‌کند، تأثیر زیادی بگذارند.

چرا از بازاریابی درونگرا استفاده کنیم؟
افرادی که به عنوان مشتریان خود می خواهید در حال حاضر با سوالاتی در آنجا هستند. آنها در تعجب هستند که چگونه می توانند کسب و کار خود را بهبود بخشند. آنها به خرید چیزهای جدید فکر می کنند. دیر یا زود، آنها شروع به جستجوی پاسخ خواهند کرد – و محتوای بازاریابی ورودی شما می تواند تنها منبع مورد نیاز آنها باشد.

برای مشتریان شما توانمند است.
به همین دلیل است که باید از بازاریابی درونگرا استفاده کنید. چه یک کسب و کار کوچک یا یک شرکت بزرگ، می توانید یک رهبر فکری در حوزه کاری خود باشید. بازاریابی ورودی به ایجاد این تصور در بین مخاطبان هدف شما، روز به روز و کلیک به کلیک کمک می کند. این طبیعی ترین و مشتری محورترین راه برای افراد است که برند شما را بیابند و درباره آن بیاموزند. این می تواند کاملاً استراتژی بازاریابی خارجی موجود شما را تکمیل کند (به شما امکان می دهد مخاطبان خود را تقسیم بندی کنید)، و به طور یکپارچه با اتوماسیون بازاریابی ادغام می شود.

بازاریابی درونگرا

انواع بازاریابی درونگرا – آکادمی دکتر ابراهیم پور

نحوه استفاده از رسانه های اجتماعی برای بازاریابی درونگرا

رسانه‌های اجتماعی با روش‌شناسی ورودی همسو هستند و کانالی را فراهم می‌کنند که می‌تواند محتوا را برای مشتریان احتمالی شما تبلیغ کند و در مورد نحوه تعامل با آنها بیشتر بیاموزد. با استفاده از رسانه های اجتماعی می توانید:

1. محتوای خود را تبلیغ کنید – ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا محتوای ارگانیک بازدید و بک لینک داشته باشد. تبلیغ محتوای خود در رسانه های اجتماعی به شما این امکان را می دهد که کمپین های هدفمندی ایجاد کنید که با مخاطبانی که احتمال بیشتری برای تبدیل شدن دارند صحبت کنند.

2. یک انجمن بسازید – کانال هایی مانند توییتر و تیک تاک راه بسیار خوبی برای ایجاد یک جامعه در رسانه های اجتماعی از طریق پست های بلادرنگ و ویدیوهای چشم نواز ارائه می دهند. همچنین می‌توانید گروه‌های فیس‌بوک مرتبط با محصول یا خدمات شما را وارد کرده و ایجاد کنید و اینستاگرام مکانی عالی است.

3. از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید – بر اساس گزارش وضعیت اینفلوئنسر مارکتینگ 2022: گزارش معیار، صنعت اینفلوئنسر مارکتینگ قرار است در سال 2022 به بیش از 16 میلیارد دلار رشد کند. پلتفرم هایی مانند اینستاگرام و تیک تاک ابزار مناسبی برای استفاده از اینفلوئنسرها برای تبلیغ محصولات و محتوا هستند. راهی که جذب و لذت می کند.

4. خدمات مشتریان اجتماعی را ارائه دهید – بسیاری از مشتریان از رسانه های اجتماعی برای درخواست یا شکایت استفاده می کنند. می توانید از آن برای ارائه راه حل به مشتریان و ایجاد روابط استفاده کنید. در اینجا چند نکته برای ارائه خدمات اجتماعی خیره کننده به مشتریان در کانال های شما آورده شده است.

5. ردیابی عملکرد و بهینه‌سازی – از طریق کمپین‌های پولی و تجزیه و تحلیل می‌توانید به سرعت یاد بگیرید که چه تبلیغاتی کار می‌کنند و آن‌هایی را که کارایی ندارند را تغییر دهید. این می تواند شامل تغییرات تصویر، قالب محتوا یا پیام مورد استفاده باشد.
استراتژی رسانه اجتماعی خود را برای افزایش آگاهی از برند و بازگشت سرمایه (ROI) توسعه دهید یا آن را تغییر دهید، اگر قبلاً چنین چیزی را ندارید.

فلسفه بازاریابی درونگرا

در حالی که هنوز یکی از گسترده ترین مناظر رسانه ای است. تبلیغات تلویزیونی، پخشی و چاپی عمدتاً یک کانال پر سر و صدا است. ما به هر کجا که نگاه می کنیم و هر کجا که می رویم توسط تبلیغات بمباران می شویم. به این ترتیب، ما به تنظیم نویز و فیلتر کردن آن در پس‌زمینه عادت کرده‌ایم.

مصرف کنندگان نیز از بسیاری از ادعاهای نادرست خسته شده اند، و در نتیجه تحقیقات بیشتری قبل از خرید انجام می شود، صرف نظر از اینکه تبلیغات پر زرق و برق چه وعده هایی می دهد. همراه با بی‌علاقگی به تبلیغات پر سر و صدا، فناوری به مصرف‌کنندگان کمک کرده است تا با ابزارهایی مانند شناسه تماس‌گیرنده، فیلترهای هرزنامه، مسدودکننده‌های آگهی و غیره از تبلیغات مزاحم اجتناب کنند.
فناوری همچنین به خریدار مدرن کمک کرده است تا راه حل های خود را جستجو کند و در مورد محصولات و خدمات مورد علاقه خود تحقیق کند.

بازاریابی ورودی برای خدمت به این خریداران مدرن وجود دارد. این فلسفه با هدف پاداش دادن به زمان و انرژی صرف شده برای جستجو، با اطلاعات مفید و ارزشمند، و هدایت آنها به یک اقدام (بسته به جایی که در سفر خریدارشان هستند) از طریق استفاده از محتوای جذاب است. فرآیند بازاریابی درونگرا، این محتوا را با علایق خریدار هماهنگ می کند تا انواع مناسبی از مشتریان را که به احتمال زیاد مشتری می شوند، جذب کند. همچنین خریدارانی را که هنوز آماده خرید نیستند از بین می برد و آنها را با پرورش بیشتر سرب غنی می کند تا زمانی که آماده تبدیل شوند.

تفاوت بین بازاریابی درونگرا و بازاریابی برونگرا چیست؟

به زبان ساده، بازاریابی درونگرا «خریدار محور» است. این تغییر به این دلیل است که اطلاعات بیشتر و بیشتر در دسترس مصرف کنندگان قرار می گیرد که می توانند تصمیمات خرید آگاهانه خود را بگیرند. Inbound تمرکزی دور از آنچه یک شرکت می فروشد سنتی است و بر این که شرکت چه کسی است و چرا می فروشد تمرکز می کند.

بازاریابی سنتی «فروشنده محور» است – بر آنچه فروشنده می فروشد و ویژگی های محصولات یا خدمات آن تمرکز می کند. مهم‌ترین تغییر بین این دو این است که کسب‌وکارهای بازاریابی ورودی با اطلاعات و محتوا ارتباط برقرار می‌کنند و ثابت می‌کنند که در صنعت خود رهبران فکری و مبتکر هستند. رویکرد ورودی هم صبور و هم فعال است، هرگز تهاجمی نیست و هرگز سعی در فروش اجباری ندارد – مشاغل ورودی بیشتر به حل مشکل خریدار و ایجاد رابطه می پردازند.

از طریق رگبار تبلیغات بازاریابی سنتی، در مقایسه با روش‌شناسی ارگانیک‌تر بازاریابی درونگرا، دستیابی به مشتری جدید هزینه زیادی دارد. تمرکز Inbound بر خلاقیت، استعداد، تلاش و برقراری ارتباط شما با افراد آگاه، برخلاف تمرکز بازاریابی سنتی بر بودجه و تکرار از طریق تبلیغات انبوه و غیر شخصی است.

بازاریابی درونگرا

اصول بازاریابی درونگرا – آکادمی دکتر ابراهیم پور

استراتژی بازاریابی درونگرا

هر متدولوژی دارای استراتژی هایی است که برای انجام هر مرحله لازم است. بازاریابی ورودی تفاوتی ندارد.

استراتژی ساده و شفاف باعث می شود افراد غریبه با محتوای مفید و جذاب جذب برند شما شوند که هدف آن ایجاد آگاهی از برند و دستیابی به مخاطبان جدید است. ابزارهای بسیار خاصی برای جذب این مشتریان بالقوه و ابزارهای بسیار خاصی برای جذب آنها از طریق قیف فروش وجود دارد، یعنی…

1. ایجاد شخصیت خریدار و بازار هدف
ابزارهای بازاریابی برای خریداران فقط یکی از جنبه‌های بازاریابی درون‌گرا است، فرمول‌بندی اینکه آن خریداران چه کسانی هستند یکی از جدایی‌ناپذیرترین مراحل برای Inbound است.

تحقیقات بازاریابی دیکته می‌کند که می‌خواهید با بازاریابی سنتی با تمرکز بر ایجاد یک لیست بازار هدف، به چه کسانی بفروشید. این لیست از مجموعه ای از خریداران تشکیل شده است که همگی نیازها یا ویژگی های مشترکی دارند. با این حال، به یاد داشته باشید که با بازاریابی درونگرا، شما سعی نمی کنید برای همه بازاریابی کنید و بنابراین، ریختن چنین شبکه گسترده ای اتلاف است.
بازاریابان ورودی بازار هدف خود را با استفاده از ویژگی های جمعیت شناختی، جغرافیایی، روانشناختی و رفتاری اصلاح می کنند.

بازاریابان ورودی بیشتر از این اطلاعات برای فرموله کردن شخصیت های خریدار استفاده می کنند. این پرسوناها برای ساده‌سازی رویکرد بازاریابی شما استفاده می‌شوند و به شما کمک می‌کنند تا با ایجاد شخصیت‌های نیمه تخیلی که بر رویکرد شما در بازاریابی تأثیر می‌گذارند، مشتریان هدف خود را بر اساس آمار واقعی گروه‌بندی کنید.

2. تجزیه و تحلیل
بدون نظارت بر موفقیت ها و شکست های خود، هیچ فایده ای با برنامه ریزی و آماده سازی ندارد. تجزیه و تحلیل به اندازه گیری رشد شما کمک می کند و نشان می دهد که کجا می توانید تلاش ها را بهبود بخشید و بر بهینه سازی تأکید کنید. گوگل آنالیتیکس محبوب ترین منبع برای گزارش گیری دقیق است. برخی از CRM ها، مانند HubSpot، به شما امکان می دهند کدهای رهگیری را روی دکمه ها و پیوندها قرار دهید تا بتوانید کل قیف بازاریابی خود را از خرید تا بسته شدن اندازه گیری کنید.

مراقب ترافیک ربات‌ها باشید که ممکن است داده‌ها و نتایج شما را منحرف کند – این راهنمای مفید در مورد نحوه شناسایی ربات‌ها را دنبال کنید و با موفقیت آنها را از گزارش خود حذف کنید.

3. محتوای هدفمند
ایجاد محتوای هدفمند با قصد و هدف، تکان دهنده پیکان بازاریابی ورودی شما است. محتوا را هدایت می کند، مستقیماً به کاربر مناسب هدایت می کند و راه حلی برای آنها ارائه می دهد. رویکرد بازاریابی محتوا را دنبال کنید تا مطمئن شوید که هدف شما در نقطه مورد نظر است.

4. تمرکز بر رتبه
چه چیزی بهتر از شماره 1 بودن؟ البته شماره 0 بودن!

5. وب سایت آماده ورودی
برای به دست آوردن نتایج ورودی عالی، باید مطمئن شوید که وب سایت شما آماده ورود است. هر صفحه و هر پیوند داخلی باید به گونه ای طراحی شود که بازدیدکننده را به نقطه تبدیل برساند. چه از طریق صفحات فرود و فرم‌ها، چه از طریق اشتراک ایمیل، وب‌سایت شما باید هر بازدیدکننده‌ای را مجذوب کند تا برای اطلاعات بیشتر به آن مراجعه کنند. از اصل طراحی رشد محور پیروی کنید تا مطمئن شوید که وب سایت شما آماده بازاریابی ورودی است.

6. فروش ورودی
اکنون که شخصیت‌های مناسب را با بازاریابی هدفمند و مبتنی بر عملکرد خود جذب کرده‌اید، چگونه می‌توانید آنها را از طریق قیف فروش منتقل کنید و یک سرنخ واجد شرایط فروش (SQL) را از یک رهبر واجد شرایط بازاریابی (MQL) شناسایی کنید؟

محمدرضا درویشی (دیجیتال مارکتینگ) وب‌سایت
من محمدرضا درویشی هستم. یک نویسنده که میخاد شما رو با مقاله های بروز در مورد کسب و کار آشنا کنه و هدفم اینه که در کسب و کار خودتون موفق باشید. در کنارتون هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *